Қазақстан халықтары тілдерінің онкүндігі аясында орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі О.С. Гребенюк оқушылардың орыс тілі мен әдебиетіне деген қызығушылығын арттыруға, шығармашылық қабілеттерін дамытуға және классикалық шығармалар туралы білімдерін тереңдетуге бағытталған бірқатар іс-шаралар өткізді. Іс-шаралар әр түрлі форматта ұйымдастырылды, бұл әртүрлі жастағы санаттар мен қызығушылықтарды қамтуға мүмкіндік берді.
"Әдеби кейіпкердің ВКонтакте, Инстаграмы" (10-сыныптар)
Оқушыларға оқып-үйренген әдеби шығарма кейіпкері үшін әлеуметтік желілерде профиль жасау ұсынылды. Мақсаты – кейіпкердің қазіргі әлемде қалай өмір сүретінін, кіммен сөйлесетінін, не жариялайтынын көрсету. Оқушылар шығармашылықпен айналысып, кейіпкердің мінез-құлқын, іс-әрекеттерін және ішкі әлемін көрсететін хабарламалармен, фотосуреттермен, стористермен және пікірлермен толықтырылған беттер жасады. Бұл тапсырма оқушыларға кейіпкерлердің мотивациясы мен психологиясын жақсы түсінуге, сондай-ақ ақпаратпен жұмыс істеу және оны ұсыну дағдыларын дамытуға көмектесті.
"Типографиялық арт" (7-сыныптар)
Жетінші сынып оқушылары әріптерден, сөздерден және сөз тіркестерінен көрнекі бейнелер жасау қажет болған жобаға қатысты. Бұл тапсырма көркем ойлауды және мәтінге форма ретінде мұқият қарауды дамытуға ықпал етті. Оқушылар классикалық шығармалардан дәйексөздерді, мақал-мәтелдерді қолданып, оларды өзіндік композицияларға айналдырды. Нәтижесінде әдебиет пен бейнелеу өнерінің синтезін көрсететін жарқын және есте қаларлық жұмыстар пайда болды.
"Әдеби гороскоп" (10-сынып)
10-сынып оқушыларына зодиак белгілері әдеби кейіпкерлермен сәйкес келетін гороскоп құрастыру ұсынылды. Тапсырма кейіпкерлердің мінез-құлқына терең талдау жасауды және олар мен астрологиялық сипаттамалар арасындағы параллельдерді табу қабілетін талап етті. Жоба талдаушылық ойлауды, әзіл сезімін және классиканы оқып-үйренуге стандартты емес көзқарасты дамытты.
"Әдеби кейіпкердің плейлисті" (8-10-сыныптар)
Оқушылар сүйікті әдеби кейіпкерлері үшін музыкалық топтамалар құрастырды. Тапсырма қиялды ынталандырып, кейіпкерлерге жаңа қырынан қарауға мүмкіндік берді. Оқушылар өз таңдауларын неге бұл әндердің кейіпкердің өмірінің белгілі бір сәттеріне сәйкес келетінін немесе оның эмоционалды күйін көрсететінін түсіндірді. Бұл жоба музыканың мәтінді қалай толықтыратынын және ашатынын көрсетіп, оқушыларға ассоциативті ойлауды дамытуға көмектесті.
"Классикаға фанфик" (7-10-сыныптар)
Ең ауқымды және қызықты іс-шара фанфиктер – классикалық шығармалардың сюжеттеріне немесе кейіпкерлеріне негізделген өз тарихтарын жазу болды. Оқушылар оқиғалардың баламалы дамуын көрсетуге, жалғасын жазуға немесе кроссовер жасауға мүмкіндік алды. Бұл тапсырма оқушыларға ұлы жазушылардың тең авторы сезінуге, жазу дағдыларын дамытуға және шығармашылық батылдықты көрсетуге мүмкіндік берді. Жұмыстар сөзді игерудің жоғары деңгейін және классикалық әдебиетті терең түсінуді көрсетті.
Қорытынды:
Өткізілген іс-шаралар орыс тілі мен әдебиетін оқып-үйрену танымдық қана емес, сонымен қатар қызықты процесс болатынын дәлелдеді. Форматтардың әртүрлілігі көптеген оқушыларды шығармашылық қызметке тартуға мүмкіндік берді, ал олардың жұмыстары классикалық шығармаларға деген терең қызығушылық пен стандартты емес көзқарасты көрсетті. Мұғалім О.С. Гребенюк ұйымдастырған Қазақстан халықтары тілдерінің онкүндігі оқушылардың шығармашылық әлеуетін, олардың тілдік және әдеби сауаттылығын дамытуға, сондай-ақ мәдени көкжиегін қалыптастыруға ықпал етті.