Степногорск қаласының білім бөлімінің Ш. Уәлиханов атындағы № 8 жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Біздің соцсеть

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мұғалімге арналған ұсыныстар

Бірінші сынып оқушысы өте сезімтал болғандықтан, алғашқы айларда мұғалім балалармен қарым-қатынас стилін мұқият қадағалап отыруы керек: мүмкін болса, бәрімен бірдей болыңыз, "сүйіктілерді" таңдамаңыз, әр балаға назар аударыңыз. Бірінші сынып оқушысы мұғалімнің қандай да бір балаларды ерекшелейтінін және оған немқұрайлы қарайтынын байқаған кезде, ол өзіне назар аудару үшін бәрін жасайды, тіпті агрессивті түрде әрекет ете бастайды. Әдетте бұл мінез-құлық мұғалімнің теріс реакциясын тудырады және оның ескертулерімен аяқталады. Бұл, өз кезегінде, баланы одан сайын ашуландырады және ол тыйым салынған әдістерді қолданады: ол тез ашуланшақ, кекшіл, жылайды, сыныптастарымен күреседі, оның кінәсінен (ол ойлағандай) мұғалім оған тиісті көңіл бөлмейді. Біз тағы да кеңес береміз: ешқандай жағдайда ата-аналарға шағымдануға немесе жазалауға уәде бермеңіз. Есіңізде болсын, авторитарлық стиль бірінші сынып оқушыларына мүлдем қолайсыз. Оқытудың бірінші немесе екінші аптасында танысу сабақтарын өткізіңіз: балалар өздері туралы, сүйікті іс-әрекеттері мен хоббиі, отбасылық дәстүрлері туралы айтып берсін.. Неліктен сыныпта мінез-құлық ережелерін сақтау керек, сыныптастарымен қалай сөйлесу керек, мұғаліммен қалай сөйлесу керектігін түсіндіріңіз . Бір ережені бірнеше рет тыныш қайталаңыз және әр жолы оны орындаудың маңыздылығын атап өтіңіз. Кез-келген ережені бұйрық емес, тілек ретінде ұсыныңыз. Сыныптастар арасындағы қарым-қатынасқа назар аударыңыз, қақтығыстардың алдын алуға тырысыңыз, бірлескен іс-шаралар үшін жанашырлықпен бірігуді ұсыныңыз. Балалардың іс-әрекеті мен мінез-құлқына оптимистік баға беру өте маңызды: "сіз міндетті түрде жетістікке жетесіз"; "тағы да көріңіз"; "Мен сізге көмектесемін"; "бірге жасайық" және т.б. мектеп оқушыларының кез-келген, тіпті елеусіз жетістіктерін, әсіресе бәрі бірден жұмыс істемейтіндерді ерекше атап өтіңіз. Осылайша сіз балалардың сыныптастарына деген қызығушылығын, олардың беделін, сондай-ақ сәтсіз студенттердің өзін-өзі бағалауын арттырасыз. Психологтар өзін-өзі бағалаудың жоғарылауы оқушылардың әлеуметтік бейімделуіне оң әсер ететінін айтады. Дидактиканың талаптарына сүйене отырып, мұғалім өмірдің жетінші-сегізінші жылындағы балалардың психологиялық ерекшеліктерін ескеруі керек, сондықтан әр балаға өзіне тән қарқынмен жұмыс істеуге мүмкіндік беру керек. Бұл әсіресе оқу, жазу, математикалық есептерді шешу міндеттеріне қатысты өте маңызды. Балаларға әртүрлі қиын тапсырмаларды беріңіз, оларға қиындық деңгейін таңдауға кеңес беріңіз.

Бірінші сынып оқушыларын оқу тапсырмасын шешу бойынша өз іс-әрекеттерін қарапайым жоспарлауға үйретіңіз; олармен оқу операцияларының кезектілігін талқылаңыз; әр жолы оқушы алдымен не істеу керек, содан кейін не істеу керек деген сұраққа жауап берсін, өзінің барлық "қадамдарын"дауыстап айтады. "Қадамдық нұсқауларды" меңгеру-бастауыш сынып оқушыларының сәтті тәуелсіз іс-әрекетінің шарты. Бірінші сынып оқушыларының психологиялық ерекшеліктерін ескерудің бір тәсілі-сабақты "бөлшек" құрылыммен ұйымдастыру, онда оқу процесі әр түрлі сипаттағы іс-әрекеттерді қамтиды: коммуникативті және көркемдік, зияткерлік және еңбек.

Қорытынды жасайық. Мектептегі оқудың алғашқы айларында балалардың бүкіл өмірін ұйымдастыру баланың мектеп өміріне сәтті бейімделуіне және бейімделу құбылыстарының алдын алуға жағдай жасауы керек. Оқырмандарға психологтардың мектепке бейімделудің әртүрлі деңгейлерін қалай сипаттайтынын еске түсіріңіз:

Жоғары деңгей. Бала мұғалімдер мен мектепке оң көзқараспен қарайды, мектеп бөлмесінде тез үйренеді, мектептегі мінез-құлық ережелерін орындайды. Оқу материалын оңай игереді, оқу тапсырмасын қабылдайды, негізінен оны іс-әрекеттің соңына дейін "ұстайды", Мұқият айналысады, оқу жұмысының әртүрлі түрлеріне белсенді қатысады, тапсырмалардан бас тартпайды, тәуелсіз қызметке қызығушылық танытады. Ол күрделі тапсырмаларды орындауға қуана кіріседі. Сыныптастарымен ортақ тіл табады, бірлескен іс-шараларға қатысады, сыныптық іс-шаралар барысында белсенді болады.

Орташа деңгей. Бала мектепке оң көзқараспен қарайды, оқу тапсырмасын қабылдайды, негізінен оны іс-әрекет процесінде "ұстайды". Қиын тапсырмаларды орындаудан бас тартпайды, бірақ көбінесе көмек қажет. Жалпы, тапсырмаларды орындау кезінде мұқият болыңыз, бірақ егер тапсырма оған қызығушылық танытса, көп көңіл бөледі және алаңдамайды. Қоғамдық тапсырмаларды адал орындайды, көптеген сыныптастарымен достасады, сынып іс-шараларына қатысады.

Төмен деңгей. Бала мектепке және мұғалімдерге теріс көзқарас танытады, мектепке барғысы келмейді ("мен балабақшаға оралғым келеді"), мектепке бармас үшін кез-келген жеңіл ауруды немесе көңіл-күйдің төмендеуін қолданады. Мұндай бала тәртіпті бұзады, мұғалімнің талаптарын орындаудан немесе қиын тапсырмадан бас тартады ("білмеймін", "қаламаймын", "білмеймін"). Ол сабақтарда алаңдайды, басқа қызметпен жасырын айналысады (ойнайды, сурет салады...). Тапсырмаларды орындау кезінде оған үнемі мұғалімнің көмегі қажет, ол әрекеттер алгоритмін нашар есте сақтайды. Сыныптастарымен қарым-қатынас жасау қиын, жалпы сынып істерінен алшақ, іс-шаралар барысында белсенділік танытпайды. Жалпы пассивті. Осы критерийлерге сәйкес Сіз, құрметті мұғалім, оқушыларыңыздың мектепте оқуға бейімделу деңгейін оңай бағалай аласыз.

Жаңартылған күні: 16.09.2020 15:23
Құрылған күні: 16.09.2020 15:23

Текст